pondělí 6. října 2014

Test: Tandemový rám M-cycles / Bottico



Za příznivou cenu jsem ve Zlíně od pana Mudříka koupil rám na tandemové kolo - v malém obchůdku plném tandemových rámů, a jiných specialit, jako třeba bambusových kol.
Jejich oficiální stránky: http://bottico.wz.cz/index.htm

Parametry:
Velikost: 19" + 18" 
Materiál: Dural Reinolds 7005
Hmotnost: cca 4kg
Hlava: 1 1/8"
Sedlovka: 30,6mm

Na první pohled decentní a pěkný rám, profesionálně svařený, s napínákem přední osy, jak má být. Dojem z jízdy je určitě chválitebný. Rám je tuhý a lehký. Je velmi dobře vybaven všemi potřebnými návarky. Jedinou poznatelnou nevýhodu vidím v hlavovém úhlu, musím rukama trochu více přemlouvat přední kolo aby drželo stopu. Samozřejmě je to pořád v normě. Při použití širokých řídítek 680mm a více s tím není problém.

Zápory:
- hlavový úhel - uvítal bych trochu strmější úhel
-  staré otevřené vedení bowdenů spodní částí rámu - při zablácení špatný chod (dá se vyřešit nepřetržitým bowdenem)
- do zadní stavby nevejde kotouč průměru 203mm (max. pr.185mm) - musel jsem trochu rámu odpilovat, a dost si pohrát se zadním nábojem
- chybí návarky na uchycení zadního nosiče v horní části zadní vzpěry vidlice - vyřešil jsem vlastní redukcí
- trochu výše posazené šlapací osy

Klady:
- design, pěkná barva
- robusní provedení, velký průměr trubek
- tuhý rám
- nízká hmotnost
- dlouhá hlavová trubka - předpoklad pro dlouhou výdrž svarů v okolí hlavy
- průměr sedlovky 30,6mm (zadní představec 1 1/8" stačí lechce protáhnout na frézce z průměru 28,6mm na 30,6mm)
- návarky na zadní V-brzdu + úchyt na kotoučovou brzdu